Marktonderzoekbureaus

Veel bedrijven, instellingen en stichtingen hebben een marktonderzoekafdeling binnen hun organisatie. Daarom gaan organisaties zelf geen grootschalige onderzoeken uitvoeren. Wannneer een organisatie toch zelf een onderzoek wil uitvoeren, gebeurt dit door gebrek aan mankracht en budget veelal kleinschalig. De kosten van een marktonderzoek voert binnen veel organisaties vaak de boventoon, terwijl in verzamelen van de juiste markt informatie essentieel is voor een goedlopende organisatie. Beslissingen nemen zonder de volledige of correcte informatie kan namelijk grote financiële gevolgen hebben. Om deze reden besteden veel organisaties het marktonderzoek uit aan marktonderzoekbureaus. Marktonderzoeksbureaus zijn gespecialiseerd in marktonderzoek en beschikken hierdoor over de benodigde ervaring en vakspecifieke deskundigheid. Zij kunnen de juiste methodes en technieken toepassen, waardoor er een betrouwbaar onderzoeksresultaat word verkregen. De medewerkers van een marktonderzoeksbureau zijn getraind in het ‘deskundig’ benaderen van respondenten. Voordeel hiervan: respondenten spreken vaak vrijuit en geven eerlijke antwoorden, wat kwalitatief betere informatie oplevert. Marktonderzoeksbureaus zijn een neutrale bron. . Bij onderzoeken van onderwerpen die gevoelig liggen in een organisatie, komen er geen persoonlijke belangen in het geding. Ze zijn onafhankelijk en daardoor adequaat de problematiek boven tafel krijgen, door de hoofdzaken van de bijzaken te onderscheiden. Zij kunnen sneller resultaten aanleveren tegen een goede prijs. Wel het is van groot belang dat wanneer een organisatie besluit het uit te besteden, zij een goede duidelijke briefing moeten geven aan het desbetreffende marktonderzoeksbureau.

Vrijblijvende offertes
3 Gratis offertes in 1 minuut
Betaal nooit te veel